Новини

В Одеській області вручено перше посвідчення інспектора праці органів місцевого самоврядування

01/11/2017 г.
     З 16 травня 2017 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року № 295 „Деякі питання реалізації статті 259 Кодексу законів про працю України та статті 34 Закону України „Про місцеве самоврядування в Україні”, яка спрямована на запровадження механізмів легалізації зайнятості та заробітної плати, пов’язаних із делегуванням органам місцевого самоврядування повноважень із здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці.
     Пунктом третім Порядку визначено, що контрольні повноваження інспектора праці підтверджуються службовим посвідченням, що затверджене наказом Міністерства соціальної політики України від 24.05.2017 № 866 „Про затвердження форми та опису службового посвідчення інспектора праці”, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 31 травня 2017 року за № 681/30549.
     Державною службою України з питань праці розпочата робота щодо забезпечення інспекторів праці органів місцевого самоврядування службовими посвідченнями.
01.11-2.jpg
 
     Сьогодні в Одеській області було видано перше посвідчення інспектора праці. Перший заступник начальника Головного управління Держпраці в Одеській області Микола Калайда вручив   головному спеціалісту-інспектору праці Великомихайлівської селищної об’єднаної територіальної громади Одеської області Миколі Караманову.  
     Посвідчення інспектора праці дає повноваження органам місцевого самоврядування на інспекційне відвідування підприємств щодо здійснення контролю у сфері зайнятості та оплати праці.
01.11-3.jpg
 
Сектор взаємодії зі ЗМІ
 

Шановний Романе Тарасовичу!

01/11/2017 г.
           Прийміть найщиріші вітання з Днем народження!
     Бажаємо Вам Божого Благословення на здійснення всіх справ, доброго здоров’я на довгі літа, невичерпної енергії, натхнення, успіхів, прихильності долі та здійснення всіх Ваших задумів і сподівань!
     Бажаємо Вам, шановний Романе Тарасовичу,  щастя, творчої наснаги та терпіння, здійснення усіх мрій та сподівань, успіхів у вашій нелегкій роботі. Бажаємо, щоб  кожен Ваш день був осяяний почуттям любові і взаєморозуміння із щирими та добрими друзями, надійними помічниками, які завжди будуть поряд з Вами.
     Хай збуваються всі Ваші мрії та сподівання, береже вас доля, хай кожен день буде освітлено  радістю, а життя Ваше буде щедрим і багатим на добро.
01.11-17.jpg
 
 

З повагою, 
колектив 
Головного управління
Держпраці в Одеській області 

 

КАБМІН УТОЧНИВ ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ КОНКУРСУ НА ПОСАДИ ДЕРЖСЛУЖБОВЦІВ

31/10/2017 г.

       Уряд вніс зміни до Порядку проведення конкурсу на зайняття посад державної служби, удосконаливши деякі процедури. Про це йдеться у постанові Кабінету Міністрів України від 25 жовтня 2017 року № 815.
Документом передбачено, що у разі участі кандидата в іншому конкурсі на вакантну посаду фахівця з питань реформ протягом шести місяців з дня проходження останнього тестування на наявність аналітичних здібностей використовуються результати відповідного виду тестування. При цьому кандидат зобов’язаний з’явитися на тестування, аби надати адміністратору доступ до результатів тестування.
       Також уточнено, що для отримання додаткового балу за володіння однією іноземною мовою надається як сертифікат, так і інші документи, що посвідчують успішне складання іспиту (тесту) щодо володіння іноземною мовою, яка є однією з офіційних мов Ради Європи.
       Окрім того, кандидат, якого не допущено до тестування, після усунення недоліків у поданих ним документах (у межах встановленого строку для подання таких документів) може подати їх повторно у передбаченому порядку. В іншому разі кандидат вважається таким, що не пройшов конкурс, про що зазначається у протоколі засідання Комісії або конкурсної комісії.
У разі здійснення аудіо- або відеофіксації аудіо- та відеозаписи зберігаються у державному органі, в якому проводився конкурс, протягом п’яти років.

За матеріалами сайту видання «Українське право»



 

ІНФОРМАЦІЯ

31/10/2017 г.

        У період з 23 по 29 жовтня на підприємствах України: смертельно травмовано 10 осіб: 
          2 особи – на підприємствах Дніпропетровської області;
         по 1 особі – на підприємствах Вінницької, Волинської, Івано-Франківської, Одеської, Рівненської, Тернопільської, Хмельницької та Чернівецької областей. 
 Випадки травмування сталися:
   у соціально-культурній сфері загинуло 3 особи;
   на підприємствах транспорту, в агропромисловому комплексі та у деревообробній промисловості – по 2 особи;
   на об’єкті котлонагляду – 1 особа.
      З початку жовтня на підприємствах України смертельно травмовано 26 осіб, за аналогічний період 2016 року загинуло 42 особи (зменшення на 16 випадків або на 38%).

https://www.facebook.com/…/a.343815049160993.10737…/68835777

За матеріалами сайту Держпраці


 

23 жовтня 2017 року розпочався ІІI тур Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець»

30/10/2017 г.
                 У Всеукраїнському центрі підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування розпочався ІІI тур Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» (далі – Конкурс).
Номінаціями Конкурсу є:
• "Кращий керівник" (беруть участь державні службовці, посади яких віднесені до категорії "Б";
• "Кращий спеціаліст" (беруть участь державні службовці, посади яких віднесені до категорії "В").
               Після проведення ІІІ туру Організаційний комітет Конкурсу шляхом простого голосування буде визначати переможців і лауреатів.
Переможцями у кожній номінації Конкурсу вважаються учасники, які зайняли перше місце, лауреатами – учасники, які зайняли друге, третє та четверте місця.
Переможці Конкурсу у кожній номінації нагороджуються дипломом переможця та грошовою винагородою в сумі 20 тис. гривень.
              У Конкурсі беруть участь 47 учасників – державних службовців центральних та місцевих органів виконавчої влади, з них, у номінації «Кращий керівник» – 23 учасника, у номінації «Кращий спеціаліст» – 24.
Відкрили ІІІ тур Конкурсу та привітали учасників з початком навчання заступник Голови Національного агентства України з питань державної служби Андрій Заболотний та заступник директора з наукової та навчальної роботи Всеукраїнського центру підвищення кваліфікації державних службовців і посадових осіб місцевого самоврядування Леся Прудиус.
         Учасники ІІІ туру Конкурсу з 23 по 26 жовтня 2017 року пройшли навчання за програмою тематичного короткострокового семінару, яка передбачає розгляд питань модернізації державної служби в умовах реформування державного управління, оцінювання результатів службової діяльності державних службовців, управління конфліктами, лідерства у державному управлінні, культури мовлення, впровадження смарт-технологій в публічному управлінні, практичних аспектів запобігання та виявлення корупції на державній службі.
         Після закінчення навчання в рамках ІІІ туру Конкурсу учасники мають захистити власні творчі роботи, за результатами оцінювання яких Оргкомітетом з підготовки та проведення ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Кращий державний службовець» буде визначено переможців та лауреатів Конкурсу.
 За матеріалами сайту 
Всеукраїнського центру 
підвищення кваліфікації 
державних службовців 
і посадових осіб 
місцевого самоврядування

 

Запитуйте — відповідаємо

27/10/2017 г.

Відповідальність за порушення вимог законодавства про порядок укладення та виконання колективних договорів

НАГАДУЄМО: З прийняттям Закону України від 06.12.2016 р.№1774-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України» (далі - Закон № 1774) законодавець  зобов’язав сторони, які уклали колективні договори, у тримісячний термін привести їх норми у відповідність із цим Законом згідно із законодавством (п. 5 розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення»).

ЗАПИТАННЯ: Чи встановлено відповідальність за відсутність колективних договорів, за невнесення до них змін у зв’язу із змінами законодавства?
ВІДПОВІДЬ: Певними законодавчими актами визначена обов’язковість укладення колективного договору. Відповідно до ст. 65 Господарського кодексу України, на всіх підприємствах, які використовують найману працю, між власником або уповноваженим ним органом і трудовим колективом або уповноваженим ним органом повинен укладатися колективний договір.
Ст. 11 Кодексу законів про працю України (далі - КЗпП), ст. 2 Закону України «Про колективні договори і угоди» від 01.07.1993 р.№ 3356 (далі - Закон № 3356) передбачено, що колективний договір укладається на підприємствах, в установах, організаціях незалежно від форм власності і господарювання, які використовують найману працю і мають право юридичної особи. 
Відповідно до норм Конвенцій Міжнародної організації праці, ратифікованих Україною (Конвенція № 98 про застосування принципів права на організацію і ведення колективних переговорів від 8 червня 1949 року, Конвенція № 154 про сприяння колективним переговорам від 3 червня 1981 року), колективні договори укладаються на добровільній основі. 
Разом з тим, законодавство не містить норм, які передбачають відповідальність за відсутність колективного договору.
Ст. 20 Закону України «Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності» від 15.09.1999 р. № 1045V (далі - Закон № 1045) встановлено, що роботодавці зобов’язані брати участь у колективних переговорах щодо укладення колективних договорів.
Законом № 3356 та Кодексом України про адміністративні правопорушення (далі - КУпАП) передбачено відповідальність винних осіб за:
- ухилення від участі в переговорах щодо укладення, зміни доповнення колективного договору;
- за порушення і невиконання колективного договору, угоди;
- за ненадання інформації, необхідної для ведення колективних переговорів і здійснення контролю за виконанням колективних договорів.

На осіб, які представляють роботодавців чи профспілки, або інші уповноважені трудовим колективом органи і ухиляються від участі в переговорах щодо укладення, зміни чи доповнення колективного договору, або навмисно порушили строк, визначений ч.3 ст. 10 Закону № 3356 (7 днів), або не забезпечили роботу відповідної комісії у визначені сторонами строки, накладається штраф до 10 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (далі - нмдг), і вони несуть також дисциплінарну відповідальність аж до звільнення з посади (ст. 17 Закону № 3356).
Порядок і строки накладення штрафів, передбачених Законом № 3356, регламентуються КУпАП. Справи з цих питань розглядаються судом за поданням однієї із сторін колективного договору або відповідних комісій (ст. 20 Закону № 3356).
Штраф на винних осіб накладається судом у розмірі від 3 до 10 нмдг (ст. 41-1 КУпАП).
На осіб, які представляють роботодавця чи профспілки, або інші уповноважені трудовим колективом органи, і з вини яких порушено чи не виконано зобов’язання щодо колективного договору, накладається штраф до 100 нмдг, і вони також несуть дисциплінарну відповідальність аж до звільнення з посади (ч. 1 ст. 18 Закону № 3356).
Штраф на винних осіб накладається судом у розмірі від 50 до 100 нмдг (ст. 41-2 КУпАП).
На вимогу профспілок, іншого уповноваженого трудовим колективом органу роботодавець зобов’язаний вжити заходів, передбачених законодавством, до керівника, з вини якого порушуються чи не виконуються зобов’язання по колективному договору (ч. 2 ст. 18 Закону № 3356).
На вимогу виборного органу первинної профспілкової організації (профспілкового представника) власник або уповноважений ним орган повинен розірвати трудовий договір з керівником підприємства, установи, організації, якщо він порушує законодавство про працю, про колективні договори і угоди (ст. 45 КЗпП).
Особи, які представляють роботодавця чи профспілки, або інші уповноважені трудовим колективом органи, і винні в ненаданні інформації, необхідної для ведення колективних переговорів і здійснення контролю за виконанням колективних договорів, несуть дисциплінарну відповідальність або підлягають штрафу до 5 нмдг (ст. 19 Закону № 3356).
Штраф на винних осіб накладається судом у розмірі від 1 до 5 нмдг (ст. 41-3  КУпАП).

Старший інспектор Головного
Управління Державної служби
України з питань праці в Одеській області                                  І. Сорокін


 
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10