Зустріч фахівців Головного управління з керівниками ОСББ Одеси та області

25/05/2018 г.
Як надійно та безпечно експлуатувати ліфти, щоби запобігти травмам і аваріям, — це непокоїть кожного, кому доводиться користуватися цим необхідним обладнанням.  Ця тема турбує передусім фахівців Головного управління Держпраці в Одеській області, які організувати та провели семінар для керівників ОСББ м. Одеси у  Ресурсному центрі із створення і підтримки ОСББ в м. Одесі і Одеській області Асоціації «Одеська житлова спілка».
Головні державні інспектори Головного управління Сергій Царелунг і Юлія Баєва роз’яснили учасникам семінару про особливості будови ліфтів, про необхідність додержуватись вимог «Правил будови та безпечної експлуатації ліфтів» НПАОП 0.00-1.02-08.
25.05-1.jpg
 
  Представниками Головного управління було підкреслено, що для надійної та безпечної експлуатації ліфтів, відповідно до «Правил…», суб'єкт господарювання, який має намір розпочати 
(продовжити) експлуатацію   ліфтів,   повинен   отримати  дозвіл відповідно  до  вимог «Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» (ПКМУ від 26 жовтня 2011 р. №  1107)    і забезпечувати   їх   утримання   в  справному  стані  та  безпечно експлуатувати,        організовуючи    належне     технічне обслуговування,  технічний  огляд  та ремонт.  
З цією метою він повинен:
- призначити    наказом    працівників,   відповідальних   за організацію робіт з технічного обслуговування і ремонту ліфтів  та організацію їх експлуатації;
- призначити  наказом  електромеханіків,  які   одночасно   є відповідальними особами за їх справний стан;
- призначити наказом ліфтерів  і  операторів  диспетчерського зв'язку.
Пасажирські,  вантажопасажирські ліфти,  встановлені в житлових будинках,  повинні обладнуватись двостороннім зв'язком  з диспетчерським   пунктом  або  пунктом  розміщення  обслуговуючого 
персоналу на весь строк їх експлуатації.
Згідно з п.9.7.16 Правил, суб'єкт господарювання,  який експлуатує ліфти,  може укласти  договір  на  технічне  обслуговування і  ремонт ліфтів з організацією, яка має дозвіл на виконання цих робіт.
Головне управління нагадує, що, згідно з п.6.1.22 Правил, після закінчення граничного строку експлуатації ліфта (25 років) як вітчизняного,  так і імпортного  виробництва,  проводиться  його 
експертне обстеження, згідно з НПАОП 0.00-6.18-2004, та позачерговий технічний огляд силами уповноваженої організації.
Власники ліфтів повинні забезпечити наявність правил користування ліфтом, а також вказівок щодо призначення ліфта, його вантажопідйомності та   телефону аварійної служби у кабіні або на основній посадочній площадці.
25.05-2.jpg
 
На семінарі були обговорені актуальні питання. Зокрема, фахівці Головного управління роз’яснили керівникам ОСББ, як реагувати на неякісне обслуговування ліфтового господарства з боку спеціалізованих організацій: було підкреслено, що мешканці багатоквартирних будинків мають право подавати скарги до Головного управління Держпраці на неякісне обслуговування ліфтів спеціалізованою організацією у випадку, коли несправний стан ліфта викликає стурбованість за життя або здоров’я пасажирів. 
Представники Головного управління відповіли на численні питання учасників семінару.

Прес-служба Головного управління