Оглавление
Звітність і аналитика
Страница 2

Інформаційно- аналітична довідка

про стан промислової безпеки та охорони праці,
зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування  в регіоні за 3 місяці 2017 року.

 

І.  Нагляд і контроль за додержанням законодавства про промислову безпеку та охорону праці.

         Загальна кількість піднаглядових суб’єктів господарювання складає 32720, виробничих об’єктів  -  168149, у тому числі зареєстрованих об’єктів підвищеної небезпеки – 683.

Кількість державних інспекторів за штатом – 67, фактично – 51, відповідно до щомісячного розподілу за видами економічної діяльності – 46.

Впродовж 3 місяців 2017 року посадовими особами перевірено суб’єктів господарювання – 361, у т.ч. 315 планових, 46 позапланових; проведено перевірок виробничих об’єктів – 599, у т.ч. 543 планових, 56 позапланових.

В середньому по регіону одним інспектором проведено по 4 перевірки на місяць. При цьому кількість перевірок, під час яких були виявлені порушення становить 90 % від загальної кількості перевірок (599).

Під час проведення перевірок виявлено  8174 порушень  вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці. Усунено 6668 порушень, або 82%.

За порушення вимог чинного законодавства з охорони праці до адміністративної відповідальності у січні-березні 2017 року притягнуто  514 працівника. В середньому  по  регіону одним інспектором накладалося 4 штрафи на місяць.

Впродовж 3 місяців 2017 року до адміністративного суду направлено 12 позовних заяв стосовно призупинення робіт, машин, механізмів, надання послуг.

Направлено матеріали стосовно порушень вимог законодавства з охорони праці до правоохоронних органів на 1 особу.

 

ІІ. Аналіз стану виробничого травматизму.

Аналіз стану промислової безпеки на піднаглядових Головному управлінню суб’єктах господарювання за 3 місяці 2017 року свідчить про те, що загальна кількість травмованих працівників на виробництві, порівняно з аналогічним періодом минулого року, зменшилось на 19,4% або на 6 потерпілих (25 проти 31).

Зменшення загальної кількості травмованих на виробництві спостерігається на підприємствах наступних галузей:

·    Хімічній промисловості на 1 (3 було 4)

·    Машинобудування на 1 (0 було 1)

·    Залізничного транспорту на 1 (0 було 1)

·    Автомобільного транспорту на 2 (1 було 3)

·    Соціально-культурна сфера і торгівля на 3 (8 було 11).

Збільшення загальної кількості травмованих на виробництві спостерігається в таких галузях:

·    ЖКГ-1 (підприємства теплокомуненерго, міське освітлення, ремонтно-будівельні) на 1 (1 було 0)

·    Сільського господарства на 1 (1 було 0).

На рівні минулого року залишилася кількість травмованих на виробництві в галузі  металургійній промисловості, інші види транспорту, харчової  промисловості і переробки сільськогосподарських продуктів (1 було 1), ЖКГ-2 (3 було 3), водного транспорту (5 було 5).

Кількість нещасних випадків із смертельним наслідком, пов'язаних з виробництвом, за 3 місяці 2017 року, порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилось на 1 працівника (3 було 4).

Зменшення кількості нещасних випадків на виробництві із смертельним наслідком  відбулося в галузях:

·    Автомобільного транспорту на 1 (1 було 2)

·    Харчової  промисловості і переробки сільськогосподарських продуктів на 1 (0 було 1)

·    Соціально-культурна сфера і торгівля  на 1 (0 було 1).

Кількість нещасних випадків із смертельним наслідком на виробництві, зросла в галузях:

·    ЖКГ-2 на 2 (2 було 0).

Основними причинами виробничого травматизму із смертельним наслідком є:

Організаційні  - 100% (3  потерпілих)

- порушення технологічного процесу

- порушення трудової і виробничої дисципліни

Основні травмуючі чинники:

·          Падіння потерпілого – 33,33% (1 потерпілий)

·          Падіння, обрушення, обвалення предметів – 66,67% - (2 потерпілих)

Аналіз стану промислової безпеки по Одеській області свідчить, що за 3 місяці 2017 року свідчить, що загальна кількість травмованих працівників на виробництві, порівняно з аналогічним періодом минулого року, зменшилось на 6 потерпілих (24 проти 30), кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних з виробництвом, порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилось  на 1 працівника (2 було 3).

Зменшення кількості нещасних випадків на виробництві із смертельним наслідком  відбулося в галузях:

·    Автомобільного транспорту на 1 (0 було 1)

·    Харчової  промисловості і переробки сільськогосподарських продуктів на 1 (0 було 1)

·    Соціально-культурна сфера і торгівля  на 1 (0 було 1).

Кількість нещасних випадків із смертельним наслідком на виробництві, зросла в галузях:

·    ЖКГ-2 на 2 (2 було 0).

Основними причинами виробничого травматизму із смертельним наслідком є:

Організаційні  - 100% (2  потерпілих)

-  порушення трудової і виробничої дисципліни

Основні травмуючі чинники:

·          Падіння потерпілого – 50% - (1 потерпілий)

·          падіння, обрушення, обвалення предметів – 50% - (1 потерпілий)

 

 

 

ІІІ. Стан додержання законодавства про працю та загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Загальна кількість   перевірок 351;

Кількість суб'єктів господарювання,у яких виявлені порушення законодавства з питань праці -336;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління – 218;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення – 211;

Кількість рішень суду, про притягнення порушника до адміністративної відповідальності  – 107, з них:

-  з накладанням штрафів 90, на загальну суму 65,45 тис. грн;

Кількість винесених постанов за невиконання законних вимог інспекторів або створення перешкод для їх діяльності – 4 на загальну суму 5,4 тис. грн., з них добровільно сплачено на загальну суму 2,7 тис. грн.;

Кількість переданих матеріалів перевірок до правоохоронних органів –10 ;

Кількість внесених відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань – 6;

Кількість подань про притягнення до дисциплінарної відповідальності – 36.

Винесено 203 постанови  про накладання штрафних санкцій відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України в сумі 1907,2 тис. грн., з них сплачено  687,5 тис. грн.

 

IV. Стан додержання законодавства про працю підприємствами боржниками.

Загальна кількість  перевірок  -13;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -12;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -11;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення –6;

Кількість винесених постанов за невиконання законних вимог інспекторів або створення перешкод для їх діяльності – 2.

Кількість переданих матеріалів перевірок до правоохоронних органів за ознаками кримінальних правопорушень  – 6 ;

Кількість внесених відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань – 4.

 

V. Стан додержання законодавства про працю у сфері мінімальних гарантій в оплаті праці.

Загальна кількість  перевірок  -91;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -5;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -4;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення –3;

Кількість винесених постанов за невиконання законних вимог інспекторів або створення перешкод для їх діяльності – 1.

Відповідно до абзацу 4 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України винесено 2 постанови  про накладання штрафних санкцій в сумі 320,0 тис. грн.

 

VI. Стан додержання законодавства про працю у сфері трудових відносин.

Загальна кількість  перевірок  -13;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -13;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -13;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення – 13;

Кількість переданих матеріалів перевірок до правоохоронних органів -1.

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України  винесено  2  постанов   про  накладання  штрафних  санкцій  в  сумі 144,0 тис. грн.

VII. Стан додержання  вимог законодавства щодо зайнятості та працевлаштування інвалідів.

Загальна кількість  перевірок  -63;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -8;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -8;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення -5.

 

VIIIСтан роботи та вжиті заходи з підвищення ефективності

державного ринкового нагляду.

Державними інспекторами  сектору ринкового нагляду за 3 місяці було проведено 2 планових перевірок характеристик продукції, а саме планові перевірки направлені на контроль за відповідністю продукції вимогам Технічних регламентів безпеки обладнання що працює під тиском та Технічного регламенту засобів індивідуального захисту. Рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів шляхом обмеження надання даної продукції на ринку до приведення її у відповідність не надавались.

За 3 місяці 2017 року інспекторами державного ринкового нагляду, з метою проведення превентивних заходів, було прийнято участь у 3-ох семінар-нарадах на яких надавалися роз’яснення щодо відповідності продукції вимогам Технічних регламентів, а саме: ТОВ «Апогей», ТОВ «Престиж ліфт», ТОВ «Фірма Наш Дом». Також було проведено  превентивні заходи щодо попередження введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам та/або може стати причиною травмування, заподіяння шкоди життю та здоров’ю її споживачам (користувачам). Так, під час проведення планових перевірок характеристик продукції надавалися усні консультації стосовно роз’яснення вимог законодавства з державного ринкового нагляду та розповсюджено буклети «Ринковий нагляд – за безпечність продукції».

 

IX.  Претензійно-позовна робота.

За 1 квартал 2017 року Головним управлінням подано 12 адміністративних позовів, з яких:

·          8 позови знаходяться на розгляді у суді;

·          4 позови задоволено судом;

За 1 квартал 2017 року до Головного управління пред’явлено 17 позовних заяв, з яких:

·      13 позовів знаходяться на розгляді у суді;

·      4 позови судом задоволено;

 

X.  Адміністративні послуги.

Видано дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – 120.

Зареєстровано декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки – 18.

Проведено реєстрацію 163 одиниць технологічних транспортних засобів, з них 21 одиниць знято з обліку.

 

XІ.  Робота із зверненнями громадян.

За 1 квартал 2017 року Головним управлінням опрацьовано всього 748 звернень громадян.

 

 

Кількість звернень

1.Від громадян поштою

175

2.Від громадян на особистому прийомі

4

3.Через уповноважено особу

13

2.Через органи влади

52 ( Прокуратура 21

ОДА 12

ДС України  з питань праці 19 )

3.Від інших установ, організацій

504

 

Основні питання, що порушуються у зверненнях - праця і зарплата. Також звертались по питаннях:

-незаконного використання башти та свердловини;

-розслідування нещасного випадку на виробництві;

 -стан ліфтів будинку;

-виконання демонтажних робіт на виробничому об`єкті.

За 1 квартал 2017 року  отримано 15 запитів  на публічну інформацію,  із них:

-юридичих осіб -1;

-фізичних осіб -12;

-за представництвом-1;

-депутат Кодимської міської  ради-1.

Запити розглянуто та надано відповіді заявникам, відповідно до Закону  України «Про доступ до публічної інформації».

   

XІІ. Громадська та інформаційно-роз’яснювальна робота.

Інформаційно-роз’яснювальна робота здійснюється шляхом розміщення інформацій, статей на офіційній сторінці  Інтернет мережі Facebook Головного управління Держпраці в Одеській області (далі ГУ), співпраці з видавництвами, радіо та телебаченням, електронними ЗМІ.

Проведено інформаційне забезпечення у засобах масової інформації, а саме на офіційній сторінці ГУ у мережі Інтернет викладено інформацію щодо:

                       основної діяльності Головного управління Держпраці в Одеській області;

                       інформування про основні напрями діяльності Міжнародної Організації праці;

                       надання інформаційних довідок щодо впровадження нових законопроектів стосовно державної служби та питань охорони праці;

                       надання інформації про конференції в рамках діяльності Головного управління Держпраці в Одеській області;

                       інші інформаційні довідки.

На офіційному сайті Головного управління впродовж 1 кварталу 2017 року було розміщено 60 статей, пов'язаних з роботою Головного управління.

На сторінці у мережі Фейсбук розміщено 145 статей, присвячених діяльності Головного управління, Державної служби України з питань праці, Міжнародної Організації Праці, новинам у законодавстві з охорони праці та ін.

Серед основної інформації було також розміщено матеріали з офіційного сайту Міжнародної Організації Праці (у перекладі) у вигляді 14 статей та 1 відеоматеріалу.

Міжнародною Організацією Праці до Всесвітнього Дня охорони праці було оголошено 2017 рік під девізом «Удосконалення збору та використання даних про безпеку та гігієну праці».

До Всесвітнього Дня охорони праці — 28 квітня колектив Головного управління Держпраці в Одеській області провів заплановану до цього дня діяльність, відображаючи її на офіційному сайті.  Так, напередодні Дня охорони праці на сайті було  розміщено статтю і проілюстровано участь керівництва, посадових осіб управління і колишніх працівників Держгірпромнагляду у молебні на вшанування пам’яті загиблих на виробництві, який пройшов біля Поклонного хреста та Пам’ятного Знаку  «Тим, що загинули в результаті нещасних випадків і аварій на виробництві», розташованих в Олексіївському сквері м. Одеси біля Свято-Олексіївського храму. Поклонний хрест та Пам’ятний знак  було встановлено за ініціативи колективу управління.

Напередодні Всесвітнього Дня охорони праці на сайті управління, а також в обласних та міських засобах масової інформації розміщувались статті та фотографії семінарів-нарад, проведених до Дня охорони праці. Зокрема, фоторепортаж та стаття про нараду у Подільському відділі нагляду в промисловості, ДП «Одеський морський торговельний порт», ПАТ «Одесаобленерго», «Одеський припортовий завод», ДП «МТП «Южний», ПАТ «Українська залізниця» та інші.

 «Охорона праці — очима дітей» — під такою назвою в Україні проходив Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка. На офіційному сайті Головного управління Держпраці в Одеській області було послідовно розміщено всі етапи роботи з організації та проведення конкурсу: наказ керівництва управління, створення організаційного комітету, робота оргкомітету з розгляду поданих на конкурс дитячих робіт, стаття та фоторепортаж з проведення конкурсу.

Державні інспектори беруть активну участь в організації та проведенні семінарів, засідань «круглих столів», готують виступи у засобах масової інформації. Зокрема, було розміщено статті про семінар-нараду з питань безпеки на будівельних майданчиках, семінари перед початком весняно-польових робіт, стаття про семінар-тренінг для фахівців Головних управлінь Держпраці  чотирьох областей, а також представників підприємств різних галузей задля ефективних шляхів співпраці, семінар з питань охорони праці для фахівців Головного управлінні Держпродспоживслужби в Одеській області та інші. Фахівці головного управління взяли активну участь та виступили на семінарах, організованих ДП «Адміністрація морських портів України», ДП «Академія підйомних споруд», ТОВ «Хім-Ойл-Транзит-Юкрейн», КП «Теплопостачання міста Одеси», ПАТ «Одесаобленерго» — Роздільнянському РЕМ та інші. 

Під постійним контролем Головного управління Держпраці в Одеській області — питання легалізації праці: на цю тему систематично проводились семінари, наради та консультації на підприємствах Одеси і районів області, що знайшло відображення на офіційному сайті Головного управління.

  Засідання робочих груп у районах області  з питань забезпечення виплат мінімальної заробітної плати — ця проблема теж постійно контролюється Головним управлінням і знаходить відгук на офіційному сайті управління.

        Впродовж кварталу на офіційному сайті Головного управління постійно розміщувались матеріали про експлуатацію ліфтів у житлових будинках міста і області. Наголошувалось на тому, що деякі  КП ЖКС експлуатують ліфти всупереч постанові суду. Проблема безпечної експлуатації ліфтів — завжди на контролі Головного управління.

На офіційному сайті Головного управління протягом кварталу було розміщено статті та відеоматеріали про інтерв’ю керівництва управління і його підрозділів телекомпаніям Одеси і області: Інтерв’ю начальника Управління з питань праці Н. Козирєвої телекомпанії «Медіа-інформ», Інтерв’ю керівництва Головного управління на телебаченні з приводу забезпечення виплат мінімальної заробітної плати працівникам підприємств на телеканалах “Одеса» та «ГРАД», виступ  начальника відділу на виробництві і на об’єктах підвищеної небезпеки В. Трофімова у передачі телеканалу «ГРАД» та ін.

Роботу управління на постійній основі висвітлюють інформаційні агентства - «Міст-Одеса», «Репортер», «Таймер», газети «Прес-кур'єр», «Вечірня Одеса», «Одеські вісті», республіканські журнали «Охорона праці» і «Технополіс», місцеві телеканали, інтернет- видання: «Думська.net», «048.ua», УСІ-онлайн, «Reporter»,  «Пора говорити», «Odessa-report» та інші. На сторінці у мережі Фейсбук постійно розміщуються матеріали з діяльності Головного управління, нове в законодавстві з охорони праці, в нормативно-правових документах та інші.

 

 

Начальник відділу

організаційно-аналітичного

забезпечення, експертної роботи та надання адміністративних послуг                                                 Сліпенко О.В.