Оглавление
Звітність і аналитика
Страница 2

 Звітність про проведення перевірок суб’єктів господарювання (виробничих об’єктів)

за 2016рік 

Інформаційно аналітична довідка

про стан промислової безпеки та охорони праці,
зайнятість населення та загальнообов’язкове державне соціальне страхування  в регіоні за 12 місяців 2016 року.

 

І.  Нагляд і контроль за додержанням законодавства про промислову безпеку та охорону праці.

         Загальна кількість піднаглядових суб’єктів господарювання складає 32720, виробничих об’єктів  -  168149, у тому числі зареєстрованих об’єктів підвищеної небезпеки – 683.

Кількість державних інспекторів за штатом – 67, фактично – 51, відповідно до щомісячного розподілу за видами економічної діяльності – 42,4.

Впродовж 12 місяців 2016 року посадовими особами перевірено суб’єктів господарювання – 1297, у т.ч. 1219 планових, 78 позапланових; проведено перевірок виробничих об’єктів – 2317, у т.ч. 2184 планових, 133 позапланових.

В середньому по регіону одним інспектором проведено по 5 перевірок на місяць. При цьому кількість перевірок, під час яких були виявлені порушення становить 95% від загальної кількості перевірок (2200).

Під час проведення перевірок виявлено  38633 порушень  вимог законодавчих і нормативно-правових актів з охорони праці. В середньому за одну перевірку було виявлено 18 порушень.

Усунено 35517 порушень, або 92%.

За порушення вимог чинного законодавства з охорони праці до адміністративної відповідальності у січні-грудні 2016 року притягнуто 2082  працівників. В середньому по регіону одним інспектором накладалося  4 штрафи на місяць.

Впродовж 12 місяців 2016 року до адміністративного суду направлено 94 позовних заяв стосовно призупинення робіт, машин, механізмів, надання послуг.

Кількість перевірок, під час яких виявлено порушення, що приходиться на 1 позовну заяву до суду за 12 місяців становить 23.

Направлено матеріали стосовно порушень вимог законодавства з охорони праці до правоохоронних органів на 12 осіб.

 

ІІ. Аналіз стану виробничого травматизму.

Аналіз стану промислової безпеки на піднаглядових територіальному управлінню суб’єктах господарювання за 12 місяців 2016 року свідчить про те, що загальна кількість травмованих працівників на виробництві, порівняно з аналогічним періодом минулого року, зменшилось на 4,5% або на 6 потерпілих (127 проти 133).

Зменшення загальної кількості травмованих на виробництві спостерігається на підприємствах наступних галузей:

·    Металургійній промисловості на 2 (4 було 6);

·    Хімічній промисловості на 1 (7 було 8)

·    Целюлозно-паперова промисловість на 1 (0 було 1)

·    Залізничного транспорту на 4 (4 було 8)

·    Водного транспорту на 4 (19 було 23)

·    Інші види транспорту на 2 (3 було 5)

·    Пошта, зв'язок на 1 (2 було 3)

·    Видавнича справа на 1 (0 було 1)

·    Соціально-культурна сфера і торгівля на 14 (40 було 54).

Збільшення загальної кількості травмованих на виробництві спостерігається в таких галузях:

·    Енергетики на 1 (4 було 3);

·    ЖКГ-1 (підприємства теплокомуненерго, міське освітлення, ремонтно-будівельні) на 3 (4 було 1)

·    ЖКГ-2 на 6 (7 було 1)

·    Автомобільного транспорту на 2 (7 було 5)

·    Сільського господарства на 11 (14 було 3)

·    Харчової  промисловості і переробки сільськогосподарських продуктів на 1 (4 було 3).

На рівні минулого року залишилася кількість травмованих на виробництві в галузі  лісового господарства (1 було 1), машинобудування (3 було 3), будівництва та промисловість будматеріалів (4 було 4).

Кількість нещасних випадків із смертельним наслідком, пов'язаних з виробництвом, за 12 місяців 2016 року, порівняно з аналогічним періодом минулого року зменшилось на 1 працівника (19 було 20).

Зменшення кількості нещасних випадків на виробництві із смертельним наслідком  відбулося в галузях:

·    Будівництва та промисловість будматеріалів на 1 (2 було 3);

·    Енергетики на 1 (1 було 2);

·    Целюлозно-паперова промисловість на 1 (0 було 1);

·    Водного транспорту на 5 (0 було 5)

·    Інші види транспорту на 1 (0 було 1)

·    Соціально-культурна сфера і торгівля  на 3 (3 було 6).

Кількість нещасних випадків із смертельним наслідком на виробництві, зросла в галузях:

·    ЖКГ-1 (підприємства теплокомуненерго, міське освітлення, ремонтно-будівельні) на 2 (2 було 0)

·    ЖКГ-2 на 1 (1 було 0)

·    Залізничного транспорту на 1 (1 було 0)

·    Харчової  промисловості і переробки сільськогосподарських продуктів на 1 (1 було 0)

·    Сільського господарства на 6 (6 було 0).

На рівні минулого року залишилася кількість травмованих на виробництві із смертельним наслідком в галузі автомобільного транспорту (2 було 2).

 

Основними причинами виробничого травматизму із смертельним наслідком є:

Організаційні  - 52,63% (10  потерпілих)

- залучення до роботи працівників не за спеціальністю (професією)

-    порушення правил безпеки руху

-  порушення трудової і виробничої дисципліни

Психофізіологічні – 47,37% (9 потерпілих)

 - алкогольне, наркотичне, токсикологічне сп’яніння

-    отримання травм, смерть унаслідок протиправних дій інших осіб

-    особиста необережність потерпілого.

Основні травмуючі чинники:

·          ДТП – 21,1% - (4 потерпілих)

·          Падіння потерпілого – 36,84% - (7 потерпілих)

·          падіння, обрушення, обвалення предметів – 5,26% - (1 потерпілий)

·          дія предметів та деталей, що рухаються, розлітаються, обертаються – 5,26% - (1 потерпілий)

·          ураження електричним струмом – 15,79% - (3 потерпілих)

·          Дія шкідливих і токсичних речовин – 5,26% - (1 потерпілий)

·          Асфіксія – 5,26% - (1 потерпілий)

·          Навмисне вбивство або травма, заподіяна іншою особою – 5,26% - (1 потерпілий).

Аналіз стану промислової безпеки по Одеській області свідчить, що за 12 місяців 2016 року свідчить, що кількість випадків загального травматизму залишилось на рівні минулого року (125 було 125), кількість нещасних випадків зі смертельним наслідком, пов’язаних з виробництвом, порівняно з аналогічним періодом минулого року також залишилось на рівні минулого року (18 було 18).

Зменшення кількості нещасних випадків на виробництві із смертельним наслідком  відбулося в галузях:

·    Енергетики на 1 (1 було 2);

·    Целюлозно-паперова промисловість на 1 (0 було 1);

·    Водного транспорту на 5 (0 було 5)

·    Інші види транспорту на 1 (0 було 1)

·    Соціально-культурна сфера і торгівля  на 3 (3 було 6).

Кількість нещасних випадків із смертельним наслідком на виробництві, зросла в галузях:

·    ЖКГ-1 (підприємства теплокомуненерго, міське освітлення, ремонтно-будівельні) на 2 (2 було 0)

·    ЖКГ-2 на 1 (1 було 0)

·    Залізничного транспорту на 1 (1 було 0)

·    Харчової  промисловості і переробки сільськогосподарських продуктів на 1 (1 було 0)

·    Сільського господарства на 6 (6 було 0).

На рівні минулого року залишилася кількість травмованих на виробництві із смертельним наслідком в галузі  автомобільного транспорту (1 було 1), будівництва та промисловість будматеріалів (2 було 2);

Основними причинами виробничого травматизму із смертельним наслідком є:

Організаційні  - 55,56% (10  потерпілих)

- залучення до роботи працівників не за спеціальністю (професією)

-    порушення правил безпеки руху

-  порушення трудової і виробничої дисципліни.

Психофізіологічні – 44,44% (8 потерпілих)

 - алкогольне, наркотичне, токсикологічне сп’яніння

-    отримання травм, смерть унаслідок протиправних дій інших осіб

-    особиста необережність потерпілого.

Основні травмуючі чинники:

·          ДТП – 22,22% - (4 потерпілих)

·          Падіння потерпілого – 38,89% - (7 потерпілих)

·          падіння, обрушення, обвалення предметів – 5,56% - (1 потерпілий)

·          дія предметів та деталей, що рухаються, розлітаються, обертаються – 5,56% - (1 потерпілий)

·          ураження електричним струмом – 16,67% - (3 потерпілих)

·          Асфіксія – 5,56% - (1 потерпілий)

·          Навмисне вбивство або травма, заподіяна іншою особою – 5,56% - (1 потерпілий).

 

ІІІ. Стан додержання законодавства про працю та загальнообов’язкове державне соціальне страхування.

Загальна кількість   перевірок 1257;

Кількість суб'єктів господарювання,в яких виявлені порушення законодавства з питань праці -687;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління – 762;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення – 665;

Кількість рішень суду, про притягнення порушника до адміністративної відповідальності  – 380, з них:

-  з накладанням штрафів 346, на загальну суму 229,1 тис. грн;

Кількість винесених постанов за невиконання законних вимог інспекторів або створення перешкод для їх діяльності – 65 на загальну суму 82,8 тис. грн., з них добровільно сплачено на загальну суму 75,8 тис. грн.;

Кількість переданих матеріалів перевірок до правоохоронних органів –70 ;

Кількість внесених відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань – 11;

Кількість подань про притягнення до дисциплінарної відповідальності – 137.

Винесено 278 постанов  про накладання штрафних санкцій відповідно до статті 265 Кодексу законів про працю України в сумі 5124,9 тис. грн., з них сплачено  596,45 тис. грн.

 

IV. Стан додержання законодавства про працю підприємствами боржниками.

Загальна кількість  перевірок  -80;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -72;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -69;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення –37;

Кількість винесених постанов за невиконання законних вимог інспекторів або створення перешкод для їх діяльності – 10.

Кількість переданих матеріалів перевірок до правоохоронних органів за ознаками кримінальних правопорушень  – 36 ;

Кількість внесених відомостей до Єдиного реєстру досудових розслідувань – 4.

 

V. Стан додержання законодавства про працю у сфері мінімальних гарантій в оплаті праці.

Загальна кількість  перевірок  -226;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -60;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -55;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення –34;

Кількість винесених постанов за невиконання законних вимог інспекторів або створення перешкод для їх діяльності – 5.

Відповідно до абзацу 4 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України винесено 15 постанов  про накладання штрафних санкцій в сумі 2462,5 тис. грн.

 

VI. Стан додержання законодавства про працю у сфері трудових відносин.

Загальна кількість  перевірок  -36;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -36;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -36;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення – 23;

Кількість переданих матеріалів перевірок до правоохоронних органів -7

Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України  винесено  8  постанов   про  накладання  штрафних  санкцій  в  сумі 1653,0 тис. грн.

 

VII. Стан додержання  вимог законодавства щодо зайнятості та працевлаштування інвалідів.

Загальна кількість  перевірок  -233;

Кількість  роботодавців, у яких встановлено порушення -43;

Кількість приписів, виданих посадовими особами управління -43;

Кількість складених протоколів  про адміністративні правопорушення -36.

 

VIIIСтан роботи та вжиті заходи з підвищення ефективності

державного ринкового нагляду.

Державними інспекторами  сектору ринкового нагляду за 12 місяців було проведено 16 планових перевірок характеристик продукції, а саме планові перевірки направлені на контроль за відповідністю продукції вимогам Технічних регламентів безпеки обладнання що працює під тиском та Технічного регламенту засобів індивідуального захисту. Рішень про вжиття обмежувальних (корегувальних) заходів шляхом обмеження надання даної продукції на ринку до приведення її у відповідність не надавались.

За 12 місяців 2016 року інспекторами державного ринкового нагляду, з метою проведення превентивних заходів, було прийнято участь у 17- ох семінар-нарадах на яких надавалися роз’яснення щодо відповідності продукції вимогам Технічних регламентів, а саме: ТОВ «Престиж ліфт», ПП «ТМСІ», ТОВ «Реал», МКП «Ліфт монтаж», ТОВ «Фрост і Т», ТОВ «Фірма Наш Дом», ТОВ «Антарес», Філія «Одесліфт», ПАТ «Виробниче об’єднання «Стальканат – Сілур», ОСББ «Топольок-2», КП ЖКС «Фонтанський», ТОВ «Чорноморліфт», ПП «Яровенко», ТОВ «Реал» ЛТД, ТОВ «Ліфтмонтаж», ТОВ «Апогей», ТОВ «Ріком».Також було проведено  превентивні заходи щодо попередження введення в обіг продукції, яка не відповідає встановленим вимогам та/або може стати причиною травмування, заподіяння шкоди життю та здоров’ю її споживачам (користувачам). Так, під час проведення планових перевірок характеристик продукції надавалися усні консультації стосовно роз’яснення вимог законодавства з державного ринкового нагляду та розповсюджено буклети «Ринковий нагляд – за безпечність продукції». Інспекторами державного ринкового нагляду, у вересні місяці було прийнято участь у виставці «Новітнього енергетичного обладнання» де надавалися усні консультації стосовно роз’яснення вимог законодавства з державного ринкового нагляду на якій було представлено нові зразки товарів, під падаючих під дію Технічного  регламенту засобів індивідуального захисту представленою, виробничо-комерційною фірмою «Комплект».

 

IX.  Претензійно-позовна робота.

За 2016 рік Головним управлінням подано 94 адміністративних позовів, з яких:

·          23 позови знаходяться на розгляді у суді;

·          28 позовів задоволено судом;

·          по 1 позову відмовлено у задоволенні (на думку суду виявлені порушення не створюють загрозу життю та здоров’ю людей, зупинення експлуатації не відповідає важкості тих порушень, які були виявлені на підприємстві під час перевірки);

·          14 позовів залишено без розгляду;

·          23 позовних заяв повернуто у зв’язку  із несплатою судового збору;

·          5 мирових угод затверджено судом.

За 2016 рік до Головного управління пред’явлено 46 позовних заяв, з яких:

·      21 позовів знаходяться на розгляді у суді;

·      12 позов судом задоволено;

·      6 позов не задоволено;

·      7 позови залишено без розгляду.

 

X.  Адміністративні послуги.

Видано дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки – 632.

Зареєстровано декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки – 121.

Проведено реєстрацію 161 одиниць технологічних транспортних засобів, з них 59 одиниць знято з обліку.

 

XІ.  Робота із зверненнями громадян.

Станом на 30 грудня 2016 року Головним управлінням опрацьовано всього 1428 звернень громадян та через  Урядову «гарячу лінію».

 

Кількість звернень

1.Від громадян поштою

522

2.Від громадян на особистому прийомі

7

3.Через уповноважено особу

24

2.Через органи влади

255 ( Прокуратура 107

ОДА 45

ДС України  з питань праці 103 )

3.Від інших установ, організацій

367

Основні питання, що порушуються у зверненнях - праця і зарплата. Також звертались по питаннях:

- незаконного встановлення газового опалення;

- допущення помилок в акті спецрозслідування;

- ушкодження одягу при пересуванні на ескалаторі;

- припинення руху  вантажопідіймального  крану на будівельному майданчику;

- розслідування нещасного випадку;

- надання інформації про прийняті заходи, стосовно магазину;

- незгода з висновками розслідування нещасного випадку;

- порушення норм законодавства з пожежної безпеки правлінням ОСББ;

- незаконне видобування піску;

- притягнення до відповідальності винних осіб та припинення електропостачання;

- можливі порушення чинного законодавства на автомобільному та газовому пункті;

-перевірка об`єкта будівництва;

-перегляд акту щодо нещасного випадку;

-незаконне відкриття майстерні по виготовленню металоконструкцій;

-незаконна реконструкція електрощитового приміщення;

-системне порушення  чинного законодавства України  про охорону праці, Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх закладів і організацій виховного процесу в загальноосвітніх  навчальних закладах Лиманського району Одеської області.

Отримано 5 скарг на розслідування  нещасних випадків, з яких 2- проведених спеціальними комісіями,  3 – проведених роботодавцями.

При вирішенні питань, що викладені в зверненнях громадян забезпечується неухильне дотримання вимог чинного законодавства. На всі звернення, що надійшли до Головного управління Держпраці в Одеській області надаються вичерпні відповіді.

В Головному управлінні  Дежпраці в Одеській області 17.08.2016р.  було організовано онлайн-прийом  до голови  Держпраці   Чернеги Р.Т. з  інженером з охорони праці – безпеки руху ПАТ «Одесавтотранс» Ольчідаєвським Д.Ю. та  фахівцем з питань зайнятості та обліку кадрів служби управління  ПАТ «Одесавтотранс» Кравченко Н.В. з  питань роз`яснення  законодавства про працю.

За 12 місяців 2016 року  отримано 37 запитів  на публічну інформацію,  із них:

- юридичих осіб -10;

- фізичних осіб -17;

- за представництвом-5;

- громадська організація-4;

- депутат Холоднобалківської сільської  ради-1.

Запити розглянуто та надано відповіді заявникам, відповідно до Закону  України «Про доступ до публічної інформації».      

   

XІІ. Громадська та інформаційно-роз’яснювальна робота.

Інформаційно-роз’яснювальна робота здійснюється шляхом розміщення інформацій, статей на офіційній сторінці  Інтернет мережі Facebook Головного управління Держпраці в Одеській області (далі ГУ), співпраці з видавництвами, радіо та телебаченням, електронними ЗМІ.

Проведено інформаційне забезпечення у засобах масової інформації, а саме на офіційній сторінці ГУ у мережі Інтернет викладено інформацію щодо:

                       основної діяльності Головного управління Держпраці в Одеській області;

                       інформування про основні напрями діяльності Міжнародної Організації праці;

                       надання інформаційних довідок щодо впровадження нових законопроектів стосовно державної служби та питань охорони праці;

                       надання інформації про конференції в рамках діяльності Головного управління Держпраці в Одеській області;

                       інші інформаційні довідки.

На офіційному сайті Головного управління впродовж 12 місяців 2016 року було розміщено 180 статей, пов'язаних з роботою Головного управління.

На сторінці у мережі Фейсбук розміщено 468 статей, присвячених діяльності Головного управління, Державної служби України з питань праці, Міжнародної Організації Праці, новинам у законодавстві з охорони праці та ін.

Серед основної інформації було також розміщено матеріали з офіційного сайту Міжнародної Організації Праці (у перекладі) у вигляді 56 матеріалів: 40 статей та 16 відеоматеріалів.

Міжнародною Організацією Праці до Всесвітнього дня Охорони праці було оголошено 2016 рік під девізом «Стрес на робочому місці: колективний виклик». Було проведено експрес оцінку стану стресу та стресостійкості на шести підприємствах та надано для публікації до Всеукраїнського виробничо-практичного журналу «Промислова безпека» статтю з інформацією щодо здійснення ГУ заходів з оцінки стану стресу працівників підприємств.

До Всесвітнього Дня охорони праці — 28 квітня колектив Головного управління Держпраці в Одеській області провів заплановану до цього дня діяльність, відображаючи її на офіційному сайті.  Так, напередодні Дня охорони праці на сайті було  розміщено статтю та проілюстровано участь керівництва та посадових осіб управління у молебні на вшанування пам’яті загиблих на виробництві, який пройшов біля Поклонного хреста та Пам’ятного Знаку  «Тим, що загинули в результаті нещасних випадків і аварій на виробництві», розташованих в Олексіївському сквері м. Одеси біля Свято-Олексіївського храму. Поклонний хрест та Пам’ятний знак  було встановлено за ініціативи колективу управління.

Напередодні Всесвітнього Дня охорони праці на сайті управління, а також в обласних та міських засобах масової інформації розміщувались статті та фотографії семінарів-нарад, проведених до Дня охорони праці. Зокрема, фоторепортаж та стаття про нараду у КВЕП «Котовськводоканал», ПАТ «Іллічівський завод ЗБК», ДП «Одеський морський торговельний порт», ПАТ «Одесаобленерго», «Одеський припортовий завод» та інші.

У рамках превентивних заходів організовано семінари-наради, проведено експрес оцінку стану стресу працівників. До даного заходу було залучено 6 підприємств та 77 працівників цих підприємств.

Активність учасників засвідчила небайдужість представників адміністрації підприємств до значення стресу на робочому місці та безпечних умов праці у різних галузях, що підтверджує актуальність висвітленого питання.

«Охорона праці — очима дітей» — під такою назвою в Україні проходив Всеукраїнський конкурс дитячого малюнка. На офіційному сайті Головного управління Держпраці в Одеській області було послідовно розміщено всі етапи роботи з організації та проведення конкурсу: наказ керівництва управління, створення організаційного комітету, робота оргкомітету з розгляду поданих на конкурс дитячих робіт, стаття та фоторепортаж з проведення конкурсу.

Державні інспектори беруть активну участь в організації та проведенні семінарів, засідань «круглих столів», готують виступи у засобах масової інформації. Зокрема, було розміщено статті про семінар-нараду з питань безпеки на будівельних майданчиках, семінари перед початком весняно-польових робіт, перед початком та в період збирання врожаю, стаття про семінар-тренінг для фахівців Головних управлінь Держпраці  чотирьох областей, а також представників підприємств різних галузей задля ефективних шляхів співпраці, та інші. Фахівці головного управління взяли активну участь та виступили на семінарах, організованих ДП «Адміністрація морських портів України», ДП «Академія підйомних споруд», ТОВ «Хім-Ойл-Транзит-Юкрейн», КП «Теплопостачання міста Одеси», ПАТ «Одесаобленерго» — Роздільнянському РЕМ та інші.

Роботу управління на постійній основі висвітлюють інформаційні агентства - «Міст-Одеса», «Репортер», «Таймер», газети «Прес-кур'єр», «Вечірня Одеса», «Одеські вісті», республіканські журнали «Охорона праці» і «Технополіс», місцеві телеканали, інтернет- видання: «Думська.net», «048.ua», УСІ-онлайн, «Reporter»,  «Пора говорити», «Odessa-report» та інші. Започатковано сторінку у мережі Фейсбук, де постійно розміщуються матеріали з діяльності Головного управління, нове в законодавстві з охорони праці, в нормативно-правових документах та інші.